قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

خواص روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

خواص روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟

فهرست مطالب:

در این مقاله قصد داریم درباره خواص روغن بادام شیرین برای پوست اطلاعاتی را ارائه دهیم و در کنار این موضوع، به سایر خواص آن نیز نگاهی گذرا داشته باشیم.

بادام، این آجیل خوشمزه که در روزگاری از لحاظ نایابی و قیمت بالا، طعنه به طعنه پسته می‌زد، آن قدر فواید زیادی دارد که محققان و متخصصان طب سنتی از تلخ و شیرین آن نگذشته و با انجام فرآیند روغن‌گیری، در سایر موارد درمانی هم از آن استفاده کرده‌اند.
در این مقاله قصد داریم درباره خواص روغن بادام شیرین برای پوست اطلاعاتی را ارائه دهیم و در کنار این موضوع، به سایر خواص آن نیز نگاهی گذرا داشته باشیم.

 

خواص روغن بادام شیرین

چرا بادام مهم است؟

بادام، این دانه مغذی، سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. نکته جالب درباره این دانه گیاهی این است که حدود نیمی از وزن بادام خشک را روغن تشکیل داده است و به همین دلیل، یک مورد مناسب برای انجام فرآیند روغن‌گیری است.
روغن بادام شیرین چگونه تولید می‌شود؟
همان‌طور که گفته شد، بادام خشک منبع روغن است لذا برای تهیه روغن بادام شیرین، باید بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار داد تا عصاره آن خارج شود. البته معمولاً روغن بادام را یا با حرارت و یا با مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند.
دانستن این نکته هم مهم است که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده، دارد، ولی ممکن است که ارزش غذایی کمتری هم داشته باشد.

 

در دل روغن بادام شیرین چه می‌گذرد؟

اگر می‌خواهید بدانید روغن بادام شیرین چه ویتأمین‌ها و املاح معدنی در خود دارد باید این نکته را بگوییم که این روغن سرشار از ویتامین E یا همان ویتامین جوانی است. پس با استفاده از این روغن می‌توانید، پیری را پشت در منتظر بگذارید!
همچنین، روغن بادام شیرین بهترین منبع منیزیم، پتاسیم و مس نیز به حساب می‌آید و به دلیل آنکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ خواص ضد التهابی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن هم دارد.
روغن بادام شیرین یک منبع خوب برای امگا ۳ هم محسوب می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه داشته و عملکرد حافظه را تقویت کند.
اما خواص روغن بادام شیرین فقط در ویتامین‌ها و املاح معدنی ذکر شده خلاصه نمی‌شود و این روغن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.
فراموش نکنید که اگر از روغن بادام شیرین برای مصرف خوراکی می‌خواهید استفاده کنید، بهترین نوع مصرف خوراکی آن استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است.

 

خواص روغن بادام شیرین برای مو

در ادامه این مقاله، پیش از آنکه به خواص روغن بادام شیرین برای پوست بپردازیم، به فواید این روغن برای مو هم اشاره می‌کنیم.
روغن بادام شیرین به دلیل مواد مغذی که در دل خود دارد، می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند. علاوه بر این، این روغن، سرشار از ویتامین B۷ یا بیوتین است که به همین دلیل، سلامت مو‌ها و ناخن‌ها را تضمین می‌کند.
اگر به دنبال استفاده از روغنی هستید که از مو‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند، روغن بادام شیرین را فراموش نکنید چراکه این روغن به طور طبیعی دارای SPF ۵ است.
همچنین روغن بادام شیرین خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند و با مصرف این روغن دیگر با شوره سر خداحافظی می‌کنید.
می‌توان گفت از آن‌جایی که این روغن بافت کاملاً سبکی دارد، به راحتی می‌تواند جذب پوست شود و با مرطوب نگه داشتن و آب‌رسانی به پوست سر، فولیکول‌های مو را نیز تمیز می‌کند.
از بین بردن وزی مو، هم از دیگر خواص روغن بادام شیرین است که باعث می‌شود مو‌های آسیب‌دیده هم درمان شود. برای رسیدن به این هدف، فقط کافی است تا مقداری از روغن بادام شیرین را با دست به پایین ساقه‌های مو ‌زده و ماساژ دهید.

 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

 

 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

در این قسمت از مقاله به موضوع اصلی یعنی خواص روغن بادام شیرین برای پوست می‌پردازیم.

 

خواص روغن بادام شیرین در بهبود زخم

قرن‌هاست که به محققان خواص روغن بادام شیرین در بهبود زخم ثابت شده است و حتی از این روغن در گذشته‌های دور برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی استفاده می‌کردند.

 

درمان اگزما

جالب است بدانید که در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس نیز از خواص روغن بادام شیرین برای پوست بهره می‌بردند و هنوز هم این روغن در درمان این مشکلات پوستی کاربرد دارد.

 

آب‌رسانی به پوست

روغن بادام شیرین علاوه بر اینکه به نرم کردن پوست کمک می‌کند، توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده کارا است که به آب‌رسانی پوست کمک کرده و باعث می‌شود رطوبت از دست رفته پوست به آن برگردد.

 

درمان آکنه و آفتاب سوختگی

روغن بادام شیرین به دلیل داشتن ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال، در درمان آکنه و جوش هم مؤثر است. همچنین، حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب سوختگی نیز کمک می‌کند. این روغن علائم پیری را کاهش داده و جای زخم را نیز کم‌رنگ می‌کند.

 

کاهش چین و چروک

استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست صورت، اثرات فوق‌العاده‌ای دارد چرا که موجب سفت شدن پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک صورت می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که دارای خاصیت اکسید کنندگی است در از بین رفتن سلول‌های مرده پوست هم مؤثر است و با لایه‌برداری از صورت، پوست را صاف و درخشان‌تر نشان می‌دهد.

 

 

 

خرید روغن بادام شیرین قانون

 

 

 

طرز صحیح استفاده از روغن بادام شیرین

نکته مهم در شروع فرایند روغن درمانی این است که این کار باید به صورت روزانه و روتین انجام شود. لذا برای استفاده از روغن بادام شیرین، توجه کنید که باید پوست صورت‌تان تمیز باشد. اگر روغن را بر روی صورت کثیف استفاده کنید، این آلودگی‌ها با روغن مخلوط شده و پوست را مستعد التهاب و جوش می‌کند. به همین دلیل ابتدا صورت خود را با استفاده از یک پاک‌کننده شسته و با حوله نرم و تمیز، آن را خشک نمایید.
سپس کف دستتان چند قطره از روغن بادام شیرین را بریزید. کف دو دست را به یکدیگر بمالید تا روغن گرم شود. با این کار علاوه بر اینکه به جذب آسان‌تر روغن کمک کرده‌اید، مصرف روغن را هم مدیریت می‌کنید.
در ادامه، دست‌های‌تان را به آرامی بر روی محل مورد نظر بمالید و با سر انگشت‌های‌تان شروع به ماساژ دادن پوست کنید تا خون‌رسانی در نواحی مورد نظرتان بیشتر شود و روغن به طور کامل جذب شود.

خرید روغن بادام شیرین قانون

خرید روغن بادام شیرین

اگر اهل استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی باشید، به خوبی می‌دانید که چنانچه در خرید روغن بادام شیرین دقت لازم و کافی را نداشته باشید ممکن است فروشنده به شما روغنی را بفروشد که ناخالصی زیادی دارد و با سایر روغن‌ها ترکیب شده است. بهترین راه برای خرید روغن بادام شیرین اصل، خرید آن از یک برند با اصالت و با کیفیت است که سابقه بالای تولید آن نشان از رضایت خریداران دارد. پیشنهاد ما خرید روغن بادام شیرین قانون است.

گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند؛ به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن بادام شیرین خریداری شده از این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط