قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

خواص روغن بنفشه چیست؟

گیاه بنفشه

خواص روغن بنفشه چیست؟

فهرست مطالب:

در این مقاله به بررسی خواص روغن بنفشه برای بدن و حفظ سلامتی و زیبایی می‌پردازیم و روش‌های مصرف آن را برای هر مشکل، بررسی می‌کنیم.

بنفشه این گل زیبا که با رنگ منحصر به فردش در بهار، مجال خودنمایی پیدا می‌کند و به کوه و دشت جلوه دیگری می‌بخشد، خواص فراوانی دارد. عصاره بنفشه این گل زیبا که از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، با نام روغن بنفشه، کاربرد‌های زیادی دارد.
در این مقاله به بررسی خواص روغن بنفشه برای بدن و حفظ سلامتی و زیبایی می‌پردازیم و روش‌های مصرف آن را برای هر مشکل، بررسی می‌کنیم.

خرید و خواص روغن آرگان قانون

روغن بنفشه چیست؟

روغن بنفشه با تقطیر گل بنفشه تهیه می‌شود. در حالت کلی گل بنفشه، حاوی موادی است که برای درمان درد روماتیسم و ​​مفاصل و حتی درمان سرطان و ایدز نیز کاربرد دارد.
این گل با رنگی متمایل به بنفش و با بوی معطر خاص خود، در فصل بهار شکوفه می‌دهد. روغن بنفشه دارای ۷۷٪ چربی‌های اشباع نشده است و برای تولید محصولات زیبایی هم مورد مصرف قرار می‌گیرد و ردپای آن را در کرم‌های مختلف می‌توان یافت.

گیاه بنفشه

خواص روغن بنفشه

کاهش استرس

روغن بنفشه، خواص زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد. این روغن خاصیت آرام بخشی نیز دارد و می‌توان با مصرف موضعی آن سردرد‌های میگرنی، سرگیجه، اضطراب و خستگی را تسکین داد. همچنین، می‌توان از این روغن برای بی‌خوابی‌های شبانه نیز استفاده کرد. مالیدن این روغن به شقیقه‌ها، گزینه مناسبی برای زودتر اثر کردن آن است.

بیشتر بخوانید :همه چیز در مورد ماریانا !

خواص ضد التهابی روغن بنفشه

روغن بنفشه ترکیب ضد التهابی دارد و ماساژ آن در افرادی که درد روماتیسم دارند و یا از ​​آرتروز رنج می‌برند، تأثیرات شگرفی داشته است. وقتی روغن بنفشه، را در موضع مورد نظر ماساژ می‌دهید، گردش خون در ماهیچه‌ها بیشتر از قبل می‌شود و در نتیجه درد ناحیه مفصلی نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
درمان سینوزیت و مشکلات ناشی از سرماخوردگی
روغن بنفشه را می‌توان برای درمان سردرد و سرگیجه ناشی از سینوزیت استفاده کرد. این روغن ضد احتقان و خلط ‌آور است و به از بین رفتن مخاط و بلغم اضافی دستگاه تنفسی و بینی کمک می‌کند. همین کار، به باز شدن انسداد و مجاری تنفسی می‌انجامد. لذا روغن بنفشه در درمان سرماخوردگی، سرفه‌های مزمن، آنفولانزا، برونشیت و مشکلات سینوسی و مخاطی نیز مؤثر است و استنشاق آن و حتی ماساژ سر و گلو می‌تواند التهابات ناشی از بیماری را کاهش دهد.

روغن بنفشه و کاهش وزن

روغن بنفشه علاوه بر آنکه، خواص درمانی دارد، به لاغری و کاهش وزن نیز کمک می‌کند و مایعات احتباسی را که باعث افزایش وزن می‌شوند، از بین می‌برد. همچنین این روغن می‌تواند سلولیت بدن را کم کند و از به وجود آمدن سلولیت در بدن نیز جلوگیری می‌کند. کاهش مایعات احتباسی در بدن باعث می‌شود، وزن کاذب نیز ازبین برود.

روغن بنفشه و درمان سلولیت و لاغری

خواص روغن برای پوست

روغن بنفشه مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین E در خود دارد. این روغن در سفت شدن پوست و عضلات صورت نیز مؤثر است و از بروز چین و چروک و نمایان شدن علائم پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
همچنین این روغن به بازسازی سلول‌های پوستی و ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست نیز کمک می‌کند.
علاوه بر این، روغن بنفشه، ویتامین‌های E و A زیادی دارد که استفاده از آن به از بین بردن آکنه و جوش‌های کیستیک و کک و مک می‌انجامد.

خواص این روغن برای مو

اگر فکر کردید خواص معجزه آسای روغن بنفشه فقط برای پوست و درد‌های مفاصل و درمان سینوزیت است، سخت در اشتباهید.
تعداد زیادی از افراد به منظور تحریک رشد مو از روغن بنفشه استفاده می‌کنند. چرا که این روغن، مواد طبیعی را در دل خود دارد که به تغذیه مو کمک کرده و رشد مو را بیشتر از قبل می‌کند.
استفاده از روغن بنفشه به صورت منظم در رشد سریع مو مؤثر است و علاوه بر اینکه موجب افزایش ضخامت مو می‌شود از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند.
روغن بنفشه برای درمان شوره سر و التهابات ناشی از خشکی کف سر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج تحقیقات نشان داده است که در درمان مشکلات مو نیز مؤثر است.
این روغن در درمان موخوره و پرحجم شدن موها نیز کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: طول عمر شپش سر چه قدر است؟

روش استفاده

در صنعت داروسازی گیاهی و تهیه روغن‌های طبیعی، روغن بنفشه به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و حتماً یک روغن پایه نظیر روغن کنجد و یا روغن زیتون نیاز دارد. موارد استفاده از این روغن با توجه به روغن پایه به کار رفته شده، متفاوت است. اگر پایه روغن بنفشه، روغن کنجد باشد، می‌تواند در درمان سردرد، سینوزیت، سرفه‌های مزمن، درد مفاصل و حتی قاعدگی مؤثر باشد.
همچنین، اگر پایه این روغن، روغن زیتون باشد، می‌توان در درمان مشکلات پوستی از آن بهره برد.
روش مصرف این روغن در درمان مشکلات موضعی که نیاز به مالش نیز دارد، به صورت چند قطره در شبانه روز همراه با ماساژ محل مورد نظر است.
برای استفاده از این روغن در درمان مشکلات ناشی از سردرد و سرگیجه و… می‌توانید قطره‌ای از این روغن را در بینی بریزید و استنشاق کنید‌.
نکته مهم در مصرف این روغن، این است که گرچه روغن اصل عارضه خاصی در بدن ایجاد نمی‌کند اما اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است دچار مشکلاتی شوید. به همین دلیل، بهتر است پیش از مصرف به اندازه یک دایره، روی بازوی‌تان روغن را بمالید و یک ساعت صبر کنید. اگر واکنش آلرژیک و حساسیتی نداشتید، می‌توانید فرایند روغن درمانی را آغاز کنید.

روغن بنفشه قانون

خرید روغن بنفشه

گرچه روغن بنفشه به خودی خود، یک عصاره قوی است و با روغن‌های پایه مانند کنجد یا زیتون یا بادام مورد مصرف قرار می‌گیرد اما اگر در هنگام خرید این روغن دقت کافی را به خرج ندهید، ممکن است روغن بی‌کیفیتی که اصالت کافی نیز ندارد، نصیب‌تان شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، برای تهیه روغن بنفشه، از برند معتبری که سابقه بالا و رضایت خریداران را داشته باشد، اقدام کنید.

گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند؛ به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن دور چشم خریداری شده از این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط