قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

خواص روغن سیاه دانه برای کمر چیست؟

خواص روغن سیاه دانه برای کمر چیست؟

فهرست مطالب:

در این مقاله با فواید سیاه دانه و روغن آن آشنا شده و به این پرسش پاسخ می‌دهیم که خواص روغن سیاه دانه برای کمر چیست؟

همه ما کم و بیش با سیاه دانه این دانه گیاهی پر خاصیت آشنا هستیم اما آیا خواص منحصر به فرد این گیاه را در درمان بیماری‌ها و بهبود سلامت می‌دانید؟
در این مقاله با فواید سیاه دانه و روغن آن آشنا شده و به این پرسش پاسخ می‌دهیم که خواص روغن سیاه دانه برای کمر چیست؟

دانه سیاه دانه

سیاه دانه از کجا می‌آید؟

سیاه دانه که با نام‌های گشنیز رومی، دانه زیره سیاه یا به اصطلاح انگلیسی Nigella sativa شناخته می‌شود، از گل رازیانه به دست می‌آید. بیش از هزاران سال است که از این گیاه در مناطقی مانند مصر، هند و خاورمیانه در طب گیاهی و پخت و پز، استفاده می‌شود. با وجود آنکه زادگاه اصلی سیاه دانه، جنوب غرب آسیاست اما در ایران هم در شهر‌های اصفهان و اراک به وفور یافت می‌شود.
نکته جالب اینکه حتی در آثار پزشکی یونانیان باستان مانند بقراط و حتی در انجیل از سیاه دانه به عنوان یک داروی شفابخش یاد شده است.
می‌توان گفت که از زمان‌های گذشته تا کنون از سیاه دانه برای درمان مشکلاتی نظیر رفع سوء هاضمه، خنثی کردن نیش مار، بثورات و حتی تومور‌ها استفاده شده است.

سیاه دانه را می‌توان یک گیاه بسیار پر فایده دانست که انسان‌ها از ۲ هزار سال پیش، از آن برای ساخت دارو بهره می‌گرفتند. البته در گذشته از سیاه دانه برای درمان سردرد، احتقان بینی، کرم‌های روده، دندان درد، انگل و آبسه نیز کمک می‌گرفتند.
اگر تا به حال این دانه گیاهی زیر دندان‌تان خرد شده باشد، متوجه شده‌اید که طعم و مزه آن تلخ است. با این حال از آن می‌توان به عنوان ادویه در انواع غذا‌ها به ویژه ترشی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : خواص روغن بادام تلخ برای مو چیست؟

طبع سیاه دانه

طبیعت این گیاه، گرم است و به همین دلیل به خوبی با مزاج افراد بلغمی و سودایی سازگاری دارد. به همین در غذا‌ها و ترشی‌جات با طبع خیلی سرد از آن استفاده می‌شود.

خواص سیاهدانه

سیاه دانه دارای اثر ضدتشنجی است، تب را کاهش می‌دهد و به عنوان یک ضد میکروب عمل می‌کند. این گیاه می‌تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.
علاوه بر این سیاه دانه فواید پر شمار دیگری هم دارد که افزایش شیر مادر، رفع نفخ شکم، دفع گاز‌های معده، بهبود دندان درد و آماس از جمله آنهاست.
همچنین سیاه دانه به افزایش استحکام دندان‌ها، بهبود اسهال، درمان یبوست و بواسیر کمک می‌کند و اثر مثبتی در بهبود مشکلات تنفسی مثل برونشیت دارد.
در ادامه این مقاله، با خواص روغن سیاه دانه آشنا می‌شویم.

خواص روغن سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های حاصل از این گیاه دانست که البته یکی از بهترین روغن‌های طبیعی هم محسوب می‌شود.
این روغن از گذشته‌های دور برای مبارزه با بیماری‌های مختلف کاربرد داشته است. روغن سیاه دانه دارای اثر آنتی اکسیدانی زیاد است و به همین دلیل به خوبی می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.
همچنین، مطالعات محققان نشان داده است که اثر روغن سیاه دانه در درمان بیماری پوستی اگزما اثبات شده است و این روغن در ترمیم سلول‌های بتای پانکراس هم کمک‌کننده است.
روغن سیاه‌دانه به بهبود بیماری دیابت، بهبود قولنج، رفع سر درد و رفع درد مفاصل هم کمک می‌کند‌. این روغن، با اثر ادرارآوری مناسب یک مدر خوب است و مصرف آن به افزایش جریان صفراوی هم منجر می‌شود.
روغن سیاه دانه در درمان سینوزیت هم کاربرد دارد و به عنوان یک ضد سرفه عالی شناخته می‌شود.

اما خواص روغن سیاه دانه برای کمر چیست؟

خرید خوب : روغن دور چشم قانون

خواص روغن سیاه دانه برای کمر

پیش از آنکه به خواص روغن سیاه دانه برای کمر بپردازیم باید بدانید که کمردرد ممکن است علل متفاوت و زیادی داشته باشد. از انقباض و گرفتگی عضلات گرفته تا گرفتگی رگ سیاتیک و حتی مفاصلی که در کمر وجود دارد، می‌تواند علل کمردرد باشد.
برخی از درد‌های کمر هم ناشی از سبک غلط زندگی، کار زیاد، بلند کردن اجسام سنگین، ضربه خوردن به کمر، خستگی، کم تحرکی، شرایط بد محیط کاری و وجود درد‌های مفصلی است. گاهی هم دلیل کمردرد، بیرون زدگی دیسک کمر است که در چنین مواردی حتماً لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید.
به جز مورد آخر که نیاز به جراحی و درمان توسط پزشک وجود دارد، در سایر درد‌های کمر می‌توان از روغن سیاه دانه استفاده کرد.
این روغن در دل خود عنصر تیموکینون دارد که این عنصر دارای خواص ضد التهابی است و در نتیجه به کاهش تورم و درمان پاسخ‌های ایمنی کمک می‌کند. تیموکینون را به عنوان یک ضد درد یا مسکن طبیعی نیز می‌شناسند و این عنصر به مدیریت درد کمک می‌کند.
از دیگر مواد مؤثره روغن سیاه دانه می‌توان به نوعی تیلنول طبیعی اشاره کرد که خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد.
محققان ثابت کرده‌اند که روغن سیاه‌دانه در کمک به درمان کمر درد و زانو درد به خصوص در بیماران سالمند مؤثر است و لذا نباید از خواص روغن سیاه دانه برای کمر به‌خصوص در سنین بالا غافل شد.

روغن سیاه دانه برای کمردرد

طرز استفاده از روغن سیاه دانه برای کمردرد

در ابتدا و پیش از آنکه نحوه مصرف موضعی روغن سیاه دانه را شرح دهیم، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشد که برای حداکثر نتیجه گرفتن از این روغن، می‌توانید آن را هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید.
اما برای استعمال موضعی روغن سیاه دانه برای درمان کمردرد، بهتر است دو بار در روز، کمر خود را با روغن سیاهدانه روغن مالی کنید. یک مرتبه از انجام فرآیند روغن درمانی را به شب و پیش از خواب اختصاص دهید.
همچنین بهتر است قبل از استفاده از روغن، کمر و محل مورد نظر تمیز و خشک باشد و حتماً قبل از استعمال روغن، با ماساژ دادن، کمرتان را گرم کنید تا با افزایش گردش خون در نقطه مورد نظر، جذب روغن بهتر و سریع‌تر انجام شود و سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسید.
بعد از آنکه روغن سیاه دانه را روی کمر استفاده کردید، به آرامی با دست، کمرتان را ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید : خواص روغن کندش برای موی سر چیست؟

مدت زمان مصرف روغن سیاه دانه برای کمر

یکی از ضروریات اثربخشی استفاده از این روغن، تداوم و توالی در استعمال آن است. با یک روز و یک هفته استفاده از این روغن نمی‌توان کمردرد را درمان کرد.
بهتر است حداقل ۴۰ روز ماساژ روغن سیاه دانه بر روی کمر با شرط انجام روزانه و مداوم آن، ادامه پیدا کند. در پایان این دوره، شاهد تغییرات شگرفی در بهبود کمردردتان خواهید بود و به خواص روغن سیاهدانه برای کمر ایمان می‌آورید.

خرید روغن سیاهدانه قانون

خرید روغن سیاهدانه قانون

خرید روغن سیاه دانه

فراموش نکنید که اگر در خرید روغن سیاه دانه دقت لازم و کافی را نداشته باشید ممکن است فروشنده به شما روغنی را ارائه دهد که ناخالصی زیادی دارد و استفاده از آن، هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت. لذا بهترین راه برای خرید این روغن، خرید آن از یک برند با اصالت و با کیفیت است که سابقه بالای تولید آن نشان از رضایت خریداران دارد.

گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند؛ به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن سیاهدانه خریداری شده از این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

2 پاسخ

  1. چند سال میشه که مشتری روغن سیاهدانه قانون هستم برای آسیب ورزشی خیلی عالیه به دوستانم معرفی کردم آنها هم نتیجه مثبت دیدن اگر ورزشکار هستین آسیب یا گرفتگی عضلات داشتین حتما سیاهدانه قانون رو مطمئن استفاده کنید و معجزه‌ش رو ببینید، ضمن اینکه قانون خدمات پس از فروش و پشتیبانی قابل تقدیری داره شما تو سوالات‌تون بی جواب نمی‌مونید.

    1. تارا عزیز
      بسیار خرسندیم از رضایت شما و مفتخریم که در راه ورزش حرفه ای در کنار شما و دوستانتان هستیم. ممنون از لطف و مهر شما نسبت به ما و مجموعه قانون🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط