قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

تا چه سنی ریش کامل می‌شود؟

تا چه سنی ریش کامل می‌شود؟

فهرست مطالب:

اگر به دنبال یک پاسخ قطعی برای سن کامل شدن ریش هستید و از جواب‌های مبهم اطرافیان خسته شدید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا از این سردرگمی خلاص شوید!

ریش و ریشه
در اولین دیدار آنچه از فرد مقابلمان به ذهن می‌سپاریم، چهره و البته چشم‌ها هستند. واقعیت این است که ذهن به راحتی ما را فریب می‌دهد و فقط با دیدن چند نقطه از صورت افراد، تصویر فرد را آن طور که بخواهد، در مغز دسته بندی می‌کند. حتما برایتان پیش آمده وقتی فرد غریبه‌ای را برای بار دوم می‌بینید متوجه می‌شوید چقدر با تصورات شما تفاوت داشته است.
شاید همین موضوع است که باعث شده، اقشار مختلف جامعه با هر میزان از درآمد و سطح فرهنگ، به دنبال داشتن سیمایی خوش و چهره‌ای متناسب هستند.

کپی شدن ممنوع!
اشتباه نکنید! اصلا منظورمان، جراحی‌های افراطی و تزریق ژل و تغییر اجزای صورت نیست. افرادی که دست به دامن جراحان می‌شوند تا صورتشان را به کپی دیگری از سلبریتی‌های محبوبشان کنند، حسابشان جداست. از این دسته از آدم‌ها تنها یادگاری که در ذهن می‌ماند این است که چقدر با جراحی شبیه بقیه پیروان مکتب جراحی هستند.
روی سخن ما با کسانی است که به دنبال اصلاح مشکلاتی هستند که روی بدن و بالطبع صورتشان تاثیر می‌گذارد و دوست دارند آنچه در نگاه اول در ذهن افراد از خود به جای می‌گذارند، چهره فردی باشد که به آراستگی خود اهمیت می‌دهد.

تا چه سنی ریش کامل می‌شود؟

اوضاع ریش خبر می‌دهد از سر درون
اهمیت ریش در مردان، ریشه تاریخی دارد و از قرون باستان تاکنون، اصلاح و رسیدگی به آن، جز نماد‌هایی محسوب می‌شد که خبر از حال درونی می‌دهد. ریش درهم و به اصطلاح کوتاه- بلند، نمادی از افراد طبقه فرودست جامعه بود و افراد هر چه سمت‌های بالاتری داشتند، اصلاح ریش و حتی روغن مالی آن هم متفاوت‌تر از سایر طبقات جامعه بود.
پیش از آنکه درباره سن کامل شدن ریش بیشتر بدانیم. بهتر است بدانیم که از چه زمانی جوانه‌های کوچک مو‌های صورت در چهره پسران نوجوان، خودنمایی می‌کند.

سن جوانه زدن مو در صورت

در پسران به طور میانگین از سن ۱۱ سالگی، مو‌های صورت شروع به کلفت و زمخت شدن می‌کنند البته این سن در افراد با شرایط مختلف، متغیر است. با توجه به اینکه، کودکان امروزی، در معرض بلوغ زودرس نیز قرار دارند، لذا سن ریش درآوردن در هر فردی متفاوت از دیگری خواهد بود.
اما سوال این جاست که سن کامل شدن ریش هم مانند سن ریش درآوردن متفاوت است؟
بله! سن کامل شدن ریش به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر به دنبال یک پاسخ قطعی برای سن کامل شدن ریش هستید و از جواب‌های مبهم اطرافیان خسته شدید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا از این سردرگمی خلاص شوید!

عوامل موثر در سن کامل شدن ریش

۱-ژنتیک

این مورد مهم و حیاتی را در نظر داشته باشید که پیش از تولدتان، در لوح DNA شما، مواردی حکاکی شده که هر کار کنید، بازهم در زندگی تان نقش پررنگی دارند. شاید ژنتیکی، ریش‌های شما زودتر از حد انتظار رشد کنند و شاید برعکس.
با این حال ژنتیک نقش موثری در محاسبه سن کامل شدن ریش دارد.

۲-وراثت و سن کامل شدن ریش

اگر به شما از جد بزرگوارتان، رشد آرام مو‌های سر و صورت رسیده، باید بدانید که سن کامل شدن ریش در شما نیز با سایر افراد متفاوت است. وراثت نیز مانند عوامل ژنتیکی، نقش مهمی در سن کامل شدن ریش دارد.

تفاوت ژنتیک و وراثت در یک کلام
در ژنتیک، ممکن است ژنوم شما با جهش‌هایی که داشته، تفاوت با سایر افراد خانواده را بروز دهد، اما در وراثت شما به راحتی می‌توانید ردپای خانواده را در ظاهر خود ببینید.پس بررسی ژنتیکی زمانی صورت می‌گیرد که فرد در خانواده، سابقه مشکلی را نداشته است.

۳-تستوسترون

سن کامل شدن ریش به این هورمون مردانه وابسته است. رشد مو‌های صورت تا حد زیادی توسط هورمون تستسترون پیش می‌رود البته سطح تستسترون در افراد و حتی در ساعات مختلف شبانه روز می‌تواند متفاوت باشد. میزان کم تشرح تستسترون در بدن، تاثیر منفی روی رشد ریش می‌گذارد. به همین خاطر در چنین مواردی، پزشکان مصرف برخی از مکمل‌ها را توصیه می‌کنند. البته.
گاهی سطح تستسترون طبیعی است، اما عواملی مانند ژنتیک و وراثت نیز نقش‌هایی را ایفا می‌کنند. پس آقایان حواس جمع هرگز فراموش نکنند تا با چکاپ دوره ای، از میزان تستوسترون در خون شان آگاه شده و در صورت کمبود آن، برای درمان اقدام کنند.

تاثیر بیماری در رشد ریش و سبیل

۴- نقش بیماری در محاسبه سن کامل شدن ریش

شاید شما جز افرادی باشید که نه از نظر وراثت و ژنتیک و نه از نظر میزان تستوسترون در خون، مشکلی نداشته باشید، اما در مقطعی از زندگی به بیماری‌های دوره‌ای مبتلا شدید و یا همچنان با این بیماری درگیر هستید. نباید فراموش کنید که بدن در حال مبارزه با یک عامل بیرونی، انرژی خود را برای موارد جانبی نظیر رشد مو، هدر نمی‌دهد؛ لذا، داشتن بیماری که هم اکنون یا گذشته به آن مبتلا بودید، در سن کامل شدن ریش کاملا تاثیر گذار است.

۵- استرس و تاثیر آن بر سن کامل شدن ریش

دارایی پر ضرر!
استرس یکی از داشتنی‌هایی است که انسان، با خودش آرزو می‌کند کاش به جای داشتن این همه استرس، پول داشت. تاثیرات منفی استرس برکسی پوشیده نیست و مسلما بر سن کامل شدن ریش هم تاثیر مخربی دارد.
وقتی دائم استرس دارید، سلامت روحی و جسمی شما دست خوش تغییرات نا مطلوبی می‌شود که یکی از علامت‌های آن هم می‌تواند ریزش تکه‌ای ریش‌ها باشد.
هرگز ورزش نشه فراموش !
علاوه بر این، داشتن یک سبک زندگی آرام هم می‌تواند روی رویش و حتی سن کامل شدن ریش موثر باشد. داشتن عادات غذایی بد مانند خوردن غذا‌های با سدیم بالا هم تاثیر منفی بر رشد ریش می‌گذارد.
پس اگر می‌خواهید هرچه سریعتر به سن کامل شدن ریش تان برسید، ورزش کردن و سبک زندگی سالم را در برنامه‌های روزانه تان بگنجانید.

پاسخی صریح برای سن کامل شدن ریش

همه مواردی که گفته شد، تاثیر به سزایی در یافتن پاسخ سن کامل شدن ریش دارند. اما اگر بخواهیم یک پاسخ منطقی و منطبق بر فراوانی در میان مردم جامعه بدهیم؛ ریش و سبیل از حدود ۱۱ تا ۱۲ سالگی شروع به رشد می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت که در ۱۹ سالگی، میانه اصلی راه برای رشد مو‌های صورت پیموده شده است. اما در مجموع سن کامل شدن ریش را می‌توان تا ۲۲ سالگی دانست.
پس کسانی که شمع تولد ۲۲ سالگی خود را فوت کردند و وارد سن ۲۳ شدند، دیگر منتظر رشد ریش و سبیل خود به اندازه دوران بلوغ نباشند. آنچه مسلم است این نکته را گوشزد می‌کند که شاید دوران طلایی و سن کامل شدن ریش عبور کرده اید، اما هنوز هم راه‌های موثر برای رشد و پرپشتی مو‌های صورت وجود دارد: راه‌هایی طبیعی و بدون ضرر و درد!

راهکار‌هایی برای تسریع رشد ریش

حالا که سن کامل شدن ریش را می‌دانید، اگر هنوز در این بازه سنی هستید، بشتابید تا با کمک روغن‌های گیاهی و طبیعی، به رشد مو‌های صورت تان سرعت دهید. اگر از این بازه سنی گذر کردید، نگران نباشید، روغن‌های سالم و طبیعی می‌توانند به عنوان یک کاتالیزگز عمل کرده و به شما کنند تا ریش‌های پرپشت و سبیل تاب داده زیبایی داشته باشید.
برای افزایش حجم و رشد ریش و سبیل باید به مدت ۴۰ روز، هر روز ۵ قطره از روغن رزماری، ۵ قطره روغن کندش، ۵ قطره روغن سیاهدانه را روی صورت خود ماساژ دهید و یا از روغن‌ ریش و سبیل که حاوی تمامی این ترکیبات است، استفاده کنید تا دیگر نیازی به خرید چند روغن مختلف و قطره شماری برای استفاده درست از آن‌ها نداشته باشید .

ریش و قیچی دست شماست
در پایان این مقاله این نکته را فراموش نکنید، سن کامل شدن ریش، فقط یک عدد است و نباید شما را از رسیدن به هدفتان محدود کند. می‌توانید با یک انتخاب درست، سالم و با هزینه مناسب، بدون نیاز به اعمال جراحی و پرداخت هزینه‌های گزافی، چون پول و وقت تان، با یک برنامه روزانه و انجام ماساژ و روغن درمانی، به مدل ریش و سبیل دلخواهتان برسید. به هرحال ریش و قیچی دست شماست که خود را زیر تیغ جراحی بسپارید یا با تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد سالم، هم حس خوبی در روانتان ایجاد کنید و هم به چهره مطلوبتان نزدیک شوید.
فراموش نکنید که روغن‌های گیاهی بدون داشتن ذره‌ای عوارض، با دسترسی آسان و دستورالعمل استفاده راحت، به شما کمک می‌کنند تا با مناسب‌ترین هزینه به هدف خود برسید. مطمئنا اگر روغنی که مصرف می‌کنید، اصل نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نه تنها کمکی به رشد مو‌های صورت تان نمی‌کند بلکه شما را از این نحوه درمان گیاهی و طبیعی هم مایوس می‌کند. روغن گیاهی ریش و سبیل قانون با تقویت و استحکام بخشیدن به مو‌های صورت تان، مشکلات مربوط به تنک بودن یا کم حجمی ریش و سبیل را برطرف می‌کند.

روغن ریش و سبیل قانون
گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین کند به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن ریش و سبیل این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

27 پاسخ

  1. از ۲۲ سالگی به بعد منتظر رشد ریش نباشید؟
    من از ۲۳ سالگی ریش هام شروع به کامل شدن کردن تا ۲۷ سالگی هم طول کشید پر بشن، همه اعضای خانوادگی هم تا ۱۷ ۱۸ سالگی ریش سیبیل پر داشتن

    1. حسن عزیز
      اگه فولیکول‌های مو حتی به صورت ضعیف زیر پوست وجود داشته باشه موثره. روغن ریش و سبیل قانون میتونه تارهای ضعیف رو به مرور ضخیم کنه.

    2. سلام من ۲۱ سالمه در ۲۰ سالگی ریشام کم کم داره رشد میکنه و کم پشت هست چونم هم خیلی کم در اومده ایا ریشام پر پشت میشه

      1. یوسف عزیز
        سلام

        ۱️⃣ در صورت کم‌خونی یا مشکلات هورمونی مثل کمبود تستوسترون حتما درمان صورت پذیرد.
        ۲️⃣ اگر فولیکول‌های مو حتی به صورت ضعیف وجود داشته باشد روغن ریش و سبیل قانون میتواند برای شما اثر بخش باشد.

  2. سلام من ۱۷ سالمه و هنوز ریش ندارم ولی مو ها زرد تمام خط ریش صورتم هست میخواستم بدونم این مو ها به ریش تبدیل میشه

    1. مهدی عزیز
      سلام. به احتمال زیاد بله، چون این موها نشان ازین دارند که فولیکول‌های مو زیر پوست وجود دارند.

  3. سلام پس میشه بگید پیش چه دکتری برم برام بهتره برای درمان مشکلم و ها چجوری میتونم این مو های زرد رو به ریش و سیبیل تبدیل کنم

  4. سلام من ۲۰ سالمه و خط رویش ریشم معلومه میخواستم بدونم از کی پرپشت و ضخیم میشه یا دیگه نباید منتظر باشم ؟

    1. محمد عزیز
      سلام ، اگر فولیکول‌های مو زیر پوست وجود داشته باشه امکان رشد موی صورت وجود داره.

    1. اصغر عزیز
      سلام ، در افراد مختلف متفاوت هست و به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. معمولا تا سن بیست سالگی رشد موی صورت به حالت پایدار میرسه.

    1. محمد عزیز
      سلام. خیر؛ احتمال ضعف هورمونی یا کمبود فولیکول‌های مو هست و با بررسی دقیق‌تر توسط متخصص پوست و مو مشخص میشه.

  5. سلام
    پسر من تازه وارد ۱۷ سالگی شده پاهاش خییییلی مو داره و ضخیمه و حتی موهای زائد زیر بغل و تناسلیش خییییلی زیاد و ضخیمه ولی صورتش خییلی کم مو داره و پر نیست چراا؟
    پدرش هم از ناحیه صورت خیلی کم مو و خالی هست ولی پدرش کل بدنش کم موست اما پسرم بدنش پر ولی صورتش خییلی خالی چرا؟ و درمان؟

    1. علیا عزیز
      سلام، احتمالا فولیکول‌های مو به اندازه کافی وجود نداره. اگه اینطور باشه کاشت مو باید انجام بدن.

  6. درود و وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه ریشم کامله و پر پشته اما سیبیلم مثل ریشم نیست احتمالش هست سیبیلم مثل ریشم پر بشه یا نه باید به فکر چاره باشم

    1. اسفندیار عزیز
      بله، اگه زیر پوست فولیکول‌های مو حتی به صورت ضعیف وجود داشته باشه موثره .

  7. سلام خسته نباشید من ۲۱سالمه نواحی از صورتم ریش درومده نواحی درنیومده زیاد هم کلفت نیستن خواستم بدونم به چه دلیل اینطوره ریشم جوریه که اصلا نمیشه گذاشتش بیاد ناقص ن آیا بعداً ای نواحی خالی پر میشن چطوره جریانش ممنون میشم کمکم کنید!!؟؟

    1. امیرحسین عزیز
      سلام،علت متعددی می‌تونه داشته باشه، از کمبود فولیکول‌های مو زیر پوست تا مشکلات هورمونی یا نقص سیستم ایمنی بدن
      اگه مشکل از کمبود فولیکول‌ها نباشه میشه امیدوار بود که با مصرف محصولات تقویت کننده این مورد برطرف بشه.

  8. سلام وقت بخیر من ۱۷ سالمه و ریش هام ضخیم هستن ولی بعضی جاهاش خالی از مو هست و کامل پر نیست
    جای نگرانی برای پر پشت شدنشون نیست؟

    1. فرزاد عزیز
      سلام. اگر دچار ریزش سکه‌ای ریش نشده باشید و فولیکول‌های مو زیر پوست وجود داشته باشه جای نگرانی نیست.

  9. سلام من ۱۴ سالمه ریش و سبیل پر پشتی دارم ژنتیکمم خوبه فقط ریش چانه ام کم پشته چه کار کنم ریش چانه ام پر پشت بشه؟

    1. محمد عزیز
      سلام. باید تا بیست سالگی صبور باشید تا رشد ریش به حد پایدار برسه. در طی زمان می‌توانید از محصولات تقویت ریش هم استفاده کنید.

    1. امیر عزیز
      سلام. این مورد به عوامل زیادی از جمله ژنتیک بستگی داره. بهتره تا بیست سالگی صبر کنید. در طی زمان می‌توانید از محصولات تقویت ریش هم .استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط