قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

طول عمر شپش سر چه قدر است؟

طول عمر شپش سر چه قدر است؟

فهرست مطالب:

در این مقاله، اطلاعاتی را درباره شپش سر و طول عمر آن ارائه می‌کنیم و با هم راهکار‌هایی نظیر استفاده از روغن ضد شپش را بررسی می‌کنیم.

شپش این موجود مزاحم، ممکن است روی سر شما و یا یکی از اعضای خانواده دیده شود و این مهمان ناخوانده، طوری از خون میزبانش تغذیه و جا خوش می‌کند که بتواند برای خود و همه تخم‌هایش، یک مکان مناسب و دائم العمر داشته باشد.
برای ر‌هایی از شپش سر، باید بیشتر این موجود موذی را شناخت و از راه‌های درمانی آن آگاه شد.
در این مقاله، اطلاعاتی را درباره شپش سر و طول عمر آن ارائه می‌کنیم و با هم راهکار‌هایی نظیر استفاده از روغن ضد شپش را بررسی می‌کنیم.

طول عمر شپش سر چه قدر است؟
شپش چیست؟

شپش‌ها حشرات انگلی هستند که از خون افراد تغذیه کرده و تخم‌گذاری می‌کنند. این حشره به دلیل ریز بودن و شباهتش به شوره سر به راحتی می‌تواند از فرد مبتلا به فرد سالم انتقال پیدا کند.
نحوه انتقال آن نیز از طریق وسایل مشترک و یا ارتباط نزدیک مانند دست دادن است. به همین دلیل هم شیوع این حشره در میان دانش‌آموزان بیشتر است و اگر فرد تا پیش از بهبود و ریشه کنی آن با دیگران ارتباط نزدیکی داشته باشد آن‌ها را نیز دچار شپش می‌کند.

علائم داشتن شپش در سر

شپش سر در قسمت‌های مختلف پوست سر نظیر گردن و گوش دیده می‌شود و خارش سر، مشاهده شپش بر روی پوست، بدن، لباس، یا ناحیه تناسلی و دیگر مو‌های بدن، دیدن تخم شپش بر روی ساقه مو و ایجاد دانه‌های کوچک قرمز رنگ روی پوست سر، گردن و‌شانه از علائم وجود شپش در سر است.

بیشتر بخوانید : تا چه سنی ریش کامل می‌شود؟

طول عمر شپش سر

برای دانستن پاسخ این سؤال باید بدانید که شپش در طول زندگی، مسیر مختلفی را نسبت به سایر حشرات طی می‌کند و سیر زندگی شپش شامل سه مرحله تخم، لارو و شپش بالغ است.
تخم که به آن رشک هم می‌گویند، سفید و تخم‌مرغی شکل است و یک انتهای آن مسطح و گود و انتهای دیگر آن نقطه‌ای است.
طبق بررسی محققان هر شپش ماده در مدت ۴ تا ۹ روز می‌تواند ۳۰۰ تخم‌ریزی انجام دهد و تخم‌ها هم در شرایط دمای مناسب ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بالاتر می‌توانند در طی مدت ۲ تا ۳ روز باز شوند.
لارو، سیر دوم زندگی شپش است و پس از بازشدن تخم‌ها ایجاد می‌شود. لارو‌ها حالا شبیه شپش هستند و با سه بار پوست‌اندازی به شپش بالغ تبدیل می‌شوند البته فراموش نکنید که برای تبدیل تخم به شپش بالغ حدود ۱۰ تا ۱۵ روز زمان لازم است.
اما شپش بالغ را می‌توان شپشی دانست که پس از بلوغ به انگل بالغ نیز تبدیل می‌شود. مدت زمان لازم برای تبدیل یک تخم به شپش بالغ‌، بین ۲ تا ۳ هفته است.
در کل می‌توان گفت طول عمر شپش‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ روز است و اگر شپشی روی سر شما دیده شود و برای درمان و از بین بردن آن اقدام نشود می‌توان گفت حداقل تا ۲ ماه، درگیر همان یک شپش و خارش‌های شدیدش خواهید بود.

طول عمر و راه درمان شپش
راه درمان شپش چیست؟

درمان شپش به دو روش طبیعی و شیمیایی امکان‌پذیر است. شامپو‌های شیمیایی مخصوص شپش وجود دارد که متأسفانه به دلیل داشتن ترکیبات خاص و قوی، گرچه شپش را روی سر از بین می‌برد اما آسیب‌های زیادی هم به پوست سر و مو می‌زند. همچنین اگر در استفاده از این شامپو، دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است تخم یا رشک همچنان روی سر بماند و چرخه تولید صد‌ها شپش را روی سر شما ایجاد کند.
روش‌های طبیعی نظیر استفاده از روغن‌های گیاهی، هم آسیب کمتری به پوست سر، مو و ساقه مو می‌زند و هم شر این موجود مزاحم را کم می‌کند.
روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل و روغن درخت چای در درمان شپش سر مؤثر هستند اما اگر می‌خواهید با استفاده از یک ترکیب طبیعی، شپش را ریشه کن کنید، بهتر است از روغن ضد شپش استفاده کنید.
روغن ضد شپش، تمامی ترکیبات طبیعی و سالم برای ازبین بردن شپش را در خود دارد و این امکان را به شما می‌دهد که به جای استفاده از چندین روغن مختلف در طول روز، یک روغن خاص را استفاده کرده و در کوتاه مدت تأثیرات شگرف آن را ببینید.

چرا روغن ضد شپش؟

روغن ضد شپش، علاوه بر آنکه خواص مفید روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل، روغن درخت چای و زیتون را در دل خود دارد، طوری تهیه شده که ترکیبات لازم برای از بین بردن کامل شپش را هم با نسبت‌های مشخص دارد.

روغن ضد شپش به عنوان یک روغن ضد شپش مو و تخم شپش کاربرد‌هایی نظیر خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریالی دارد و در طول فرایند روغن درمانی هم به از بین بردن شپش کمک می‌کند و هم به عنوان نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو عمل می‌کند.
به همین دلیل برخلاف روش‌های دیگر و به خصوص روش شامپوی شیمیایی برای درمان شپش سر، پس از گذراندن دوره روغن درمانی، به جای آنکه، مو‌های خشک، وز و آسیب دیده‌ای داشته باشید با روغن ضد شپش، هم شپش‌های سر درمان شده است و هم مو‌ها حالت درخشان و نرمی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید : آیا اثر روغن خراطین دائمی است؟

روش استفاده از روغن ضد شپش

حالا که با خواص روغن ضد شپش آشنا شدید، وقت آن رسیده که روش استفاده از این روغن را بدانید البته توجه کنید که نباید از این روغن برای درمان شپش سر خانم‌های باردار و کودکان زیر ۳ سال استفاده کرد.
روش استفاده از روغن ضد شپش به این صورت است که مقدار مناسبی از روغن را به مدت ۵ دقیقه به خوبی روی کل موی سر ماساژ داده و سعی می‌کنید که هیچ نقطه‌ای از سر جا نماند. بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کرده و مو‌ها را بعد از گذشت این زمان، با دقت ‌شانه کرده و در ادامه سر را به خوبی با آب و سپس شامپو شست وشو می‌دهید. در صورتی که احساس کردید همچنان به درمان احتیاج دارید، سه روز بعد فرایند درمانی با روغن ضد شپش را دوباره تکرار کنید و همین مراحل را دوباره و با دقت بسیار انجام دهید.

روغن ضد شپش قانون

خرید روغن ضد شپش قانون

در این مقاله به خوبی، شپش این حشره موذی مزاحم را شناختید و متوجه شدید که طول عمر آن نزدیک به ۲ ماه است. طبیعتاً تحمل ۲ ماهه چنین معضلی آن هم با خارش سر و کلافگی، به قدر کافی دشوار به نظر می‌رسد. همچنین اگر این مشکل درمان نشود، هیچ تضمینی برای خلاص شدن از آن وجود ندارد لذا اگر به دنبال استفاده از روش درمانی طبیعی و مؤثر برای از بین بردن شپش سر هستید و انتخاب‌تان روغن ضد شپش است، توصیه می‌کنیم محصول با کیفیتی را خریداری کنید که از اصالت آن مطمئن باشید. محصولی که امتحان خود را پس داده است و سابقه بالای تولید آن، به خاطر تقاضای بالا و رضایت خریداران باشد.
گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند؛ به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن ضد شپش خریداری شده از این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط