قانون | فروشگاه روغن های زیبایی ارگانیک

ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام

بخش ناحیه کاربری

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0
ورود / ثبت نام
ورود
ثبت نام
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0

خواص روغن بادام تلخ برای مو چیست؟

خواص روغن بادام تلخ برای مو چیست؟

فهرست مطالب:

در این مقاله به بررسی خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌پردازیم و به طرز صحیح استعمال و استفاده از این روغن نیز می‌پردازیم.

دیر زمانی نیست که متخصصان فهمیده‌اند که بادام این دانه گیاهی خوشمزه که پای ثابت آجیل‌ها به شمار می‌آید، خواص بی‌شماری برای بدن دارد و به همین جهت سعی کردند با تبدیل آن به انواع و اشکال مختلف از مزایای آن بهره ببرند.

بادام تلخ گرچه به اندازه بادام شیرین، محبوب و پرطرفدار نیست اما آن قدر در صنایع دارویی، بهداشتی و مراقبت از پوست و مو کاربرد دارد که مناطق زیادی از زمین، زیر کشت این دانه ‌می‌روند.

روغن بادام تلخ، در درمان و بهبود مشکلات زیادی از بدن کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌پردازیم و به طرز صحیح استعمال و استفاده از این روغن نیز می‌پردازیم.

 

روغن بادام تلخ چطور بدست می‌آید؟

نکته اول درباره بادام تلخ، تفاوت شکوفه‌های آن با درخت بادام شیرین است. چرا که درخت بادام تلخ دارای گل‌های صورتی است در حالی که گل‌های درخت بادام شیرین، سفید است. بدیهی است که روغن بادام تلخ از بادام تلخ گرفته می‌شود و البته برای مصارف خوراکی و نوشیدنی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

فرایند روغن‌گیری به این شکل است که بعد از روغن‌گیری از دانه‌های بادام تلخ، روغن به دست آمده حاوی چربی‌های اشباع نشده، هیدروژن سیانید و موادی از این قبیل است که به برای کاربردهای مختلف، فرآوری می‌شود.

خواص روغن بادام تلخ برای مو چیست؟

در دل روغن بادام تلخ چه می‌گذرد؟

اگر بخواهیم ترکیباتی که در روغن بادام تلخ موجود است را بررسی کنیم باید به وجود اسید اولئیک که نوعی اسید اشباع شده منفرد است و اسید چرب امگا ۹ اشاره کرد که وجود همین ترکیبات به روغن بادام تلخ، خاصیت مرطوب کنندگی قوی بخشیده‌اند.

 

طبع روغن بادام تلخ

مطابق آموزه‌های طب سنتی، روغن بادام تلخ طبع گرم مایل به مرطوب دارد. به همین دلیل هم در درمان مواردی چون درد و وز وز گوش، تب کودکان و یبوست کاربرد دارد.

 

خواص روغن بادام تلخ

علاوه بر موارد گفته شده، روغن بادام تلخ خاصیت ضد سرطانی، آرامش بخش، ضد سرفه، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس دارد و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و باز کردن گرفتگی عضلات هم استفاده می‌شود. همچنین، محققان و متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند که درد کلیه ناشی از بافت خود کلیه با این روغن درمان می‌شود.

 

روغن بادام تلخ برای پوست

پیش از آنکه به خواص روغن بادام تلخ برای مو بپردازیم، بد نیست نگاهی گذرا به کاربرد این روغن در بهبود پوست صورت و بدن هم داشته باشیم.

همان طور که می‌دانید یکی از ویتامین‌های موجود در روغن بادام تلخ، ویتامین E است. این ویتامین در هر ترکیبی که باشد به آن ترکیب، توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را می‌دهد و موجب کم کردن و یا حتی از بین بردن علائم پیری نظیر چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم، لب و پیشانی می‌شود.

علاوه بر این، روغن بادام تلخ به دلیل آنکه خاصیت ضد باکتری و ضد میکروب دارد، به از بین بردن باکتری‌های ایجاد‌کننده آکنه کمک می‌کند و به دلیل خاصیت بهبود دهندگی در درمان بریدگی، خراش و زخم نیز مفید است.

از دیگر خواص روغن بادام تلخ می‌توان به روشن کنندگی پوست اشاره کرد. لذا می‌توان از این روغن، برای محو کردن لکه‌های پوستی و حتی تیرگی زیر چشم بهره برد.

 

خواص روغن بادام تلخ برای مو

خواص روغن بادام تلخ برای مو

در این قسمت از مقاله، به موضوع جذاب و جالب خواص روغن بادام تلخ برای مو رسیدیم. علاوه بر اینکه می‌توان از این روغن در بهبود مشکلات پوستی بهره برد، نباید فراموش کرد که یکی از مصارف مهم و اصلی این روغن برای مو است.

روغن بادام تلخ را می‌توان یکی از مؤثرترین روغن‌های طبیعی دانست که به سلامت و تغذیه مو‌ها کمک می‌کند. از خواص روغن بادام تلخ برای مو، درمان شکنندگی و آسیب مو‌ها و افزایش درخشش آن‌ها، بیشتر از سایر مصارف، مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین یکی دیگر از خواص روغن بادام تلخ برای مو، جلوگیری از ریزش مو است. این روغن به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و یک منبع غنی از مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول‌های مو محسوب می‌شود. استعمال این روغن در کف سر موجب می‌شود که مواد مغذی این روغن به پیاز مو رسیده و رشد مو افزایش یابد.

نکته جالب درباره خواص روغن بادام تلخ برای مو این است که این روغن از مو‌ها در برابر اشعه UV محافظت می‌کند.

علاوه بر این، روغن بادام تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌است و بر همین اساس، می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سر، از شوره سر و گسترش آن جلوگیری کند.

این روغن به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی، موجب نرم شدن و درخشش مو‌ها نیز می‌شود.

 

طرز مصرف روغن بادام تلخ برای مو

برای اینکه از خواص روغن بادام تلخ برای مو بهره ببرید، بهتر است مو‌های خود را با این روغن، به مدت یک ماه تا چهل روز، به صورت روزانه ماساژ دهید تا با این کار به تقویت و افزایش رشد مو‌های خود کمک کنید.

باتوجه به اینکه روغن بادام تلخ از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند، بهتر است برای اثر دهی بیشتر یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ را گرم کرده و هر شب پیش از خواب بر روی پوست سر خود بمالید. برای شست وشوی این روغن بر روی سرتان عجله نکنید و اجازه دهید تا یک شب روی پوست سر باقی بماند. صبح روز بعد، مو‌های سرتان را با آب و شامپو شست وشو دهید.

 

نحوه صحیح استعمال روغن روی سر

انجام این کار، خیلی ساده است اما اگر می‌خواهید به خواص روغن بادام تلخ برای مو به طور کامل دست پیدا کنید باید حتماً این مراحل را به درستی انجام دهید.

همچنین، حواس‌تان به این موضوع باشد که شرط لازم و اصلی برای اثرگذاری مصرف دوره‌ای روغن بادام تلخ، استمرار و مصرف روزانه آن است و اگر در انجام این کار، همت نکنید، نتیجه مورد نظرتان را هم دیرتر می‌بینید.

روش مصرف به این شکل است که باید روغن بادام تلخ را روی پوست سر مالیده و به آرامی مو‌ها را از ریشه تا نوک ماساژ داد. کمترین زمانی که این روغن باید روی سر باقی بماند حداقل ۲۰ دقیقه است و پس از انجام فرآیند روغن درمانی، می‌توانید با یک پاک‌کننده ملایم مو و آب گرم آن را از روی پوست سر بشویید.

اگر اجازه دهید تا این روغن در طول شب روی موهای‌تان باقی بماند، هم می‌توان‌ امیدوار بود نتیجه مطلوب‌تر و سریع‌تری از روغن درمانی بگیرید.

 

 

 

خرید روغن بادام تلخ قانون

 

 

 

خواص روغن بادام تلخ برای مو‌های صورت

روغن بادام تلخ فقط برای مو‌های سر کاربرد ندارد و برای تقویت مژه، ابرو و ریش هم استفاده می‌شود.

این روغن باعث افزایش رشد و تقویت مژه‌ها می‌شود و کمک به افزایش رشد و تقویت ابرو‌ها یکی دیگر از خواص بادام تلخ است.

همچنین روغن بادام تلخ به عنوان یک منبع غنی از منیزیم و بیوتین، به تقویت و افزایش رشد ریش هم کمک می‌کند.

 

خرید روغن بادام تلخ قانون

خرید روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ، آن قدر خواص مختلف دارد که داشتن آن در منزل، حکم آچار فرانسه را دارد. اما در زمان خرید این روغن، به یاد داشته باشید که خواص روغن بادام تلخ برای مو، پوست و سایر مصارف درمانی، زمانی تأثیر خود را نشان می‌دهد که از اصالت و کیفیت روغن خریداری شده مطمئن باشید. روغن‌های بی‌کیفیت و تقلبی نه تنها شما را از انجام فرآیند روغن درمانی مایوس می‌کنند بلکه موجب می‌شوند تا هزینه و انرژی که برای رسیدن به هدف‌تان داشته‌اید، نیز از بین برود.

توصیه می‌کنیم، محصولی را خریداری کنید که هم کیفیت و هم اصالت دارد و هم امتحان خود را پس داده است و سابقه بالای تولید آن نشان از رضایت خریداران و کیفیت بالای محصول دارد.

گروه قانون با تجربه کاری بیش از یک دهه، کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند؛ به طوری که اگر از نتیجه و کیفیت روغن بادام تلخ خریداری شده از این سایت راضی نبودید، امکان دریافت وجه به صورت تضمینی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط